maandag 10 januari 2011

LA verkennen

En daar waren we weer! Gisteren zijn we aangekomen in LA na een vliegreis van bijna 10 uur. We vertrokken om 11 uur 's avonds en kwamen dezelfde dag om 12 uur 's middags aan. Extra dagje vakantie dus. Bij aankomst konden we vrij snel een busje van het autoverhuurbedrijf vinden en hebben we nu voor 3 dagen de beschikking over een Dodge, natuurlijk zilvergrijs. We rijden weer aan de goeie kant van de weg en omdat we ook even een Garmin apparaat erbij hadden geregeld waren we zonder omrijden al vrij snel in ons hotel in Santa Monica.

De plek van ons hotel (zie links) is prachtig, centraal in Santa Monica, 1 straat verwijderd van 3rd street promenade, het voetgangersgebied vol winkels en restaurants. Nadeel van zo'n plek is wel dat het er op zaterdagavond erg onrustig is op straat, dus het duurde wel even voor we de slaap konden vatten. Beetje jetlag is er ook nog bij, maar desalniettemin stonden we vanochtend weer vroeg op om te genieten van ons "complimentary continental breakfast". Gisteren toen we aankwamen vonden we het al wat vreemd dat de dame achter de receptie wees naar een hoekje in de hal waar we zouden ontbijten en vanochtend troffen we daar 2 kannen koffie en thee en 1 vitrine met onbelegde broodjes aan. Dat was het ontbijt. We weten dat dit in de VS ook veel beter kan, dus zijn we meteen maar even de hoek om gelopen waar we een ommeletje konden bestellen.

We dachten dat het een goed idee zou zijn om de hop-on-hop-off bus te nemen, want die ging uiteindelijk de hele stad door. Maar al snel kwamen we erachter dat 13 graden toch echt wel fris is als je bovenin zit en we al met al 4 uur in die bus moesten zitten om alles te zien en dus zijn we niet verder gegaan dan Rodeo Drive waar we even hebben gespeurd naar beroemdheden, maar niks bijzonders hebben gezien, behalve vele andere toeristen zoals wij die bij iedereen met een zonnebril en een petje zich afvroegen welke ster erachter schuil zou kunnen gaan. Terug in de bus werden we beziggehouden met allerlei feitjes over locaties die we tegenkwamen en in welke films die zoal te zien waren. Er was nog een vreemde obsessie met OJ Simpson te bespeuren, want tot 3 keer toe in het commentaar werd er wel weer aan iets gerefereerd wat met hem en zijn rechtszaak te maken had.

Terug bij het hotel hebben we de auto gepakt en zijn we naar Hollywood Boulevard gereden. Hier waren we 10 jaar geleden ook al eens, maar nu hebben we nog maar een keer de Walk of Fame voor een deel afgelopen. Wel lastig om mensen te ontwijken trouwens, als je steeds naar beneden loopt te kijken. We hebben ook het "Ripley's Believe it or Not" museum bezocht, met allemaal bizarre zaken zoals enge foto's van mensen die doorboord waren door buizen en het hadden overleefd, een echt "shrunken head" van een kanibalenstam en mensen die de raarste dingen konden doen met hun tong (don't ask). Bij het Chinese Theatre waren nog wat hand- en voetafdrukken van grootheden te vinden, waaronder die van "neef" Will Smith, dus even kiekje gedaan. En niet te vergeten "held" Steven Segal. En toen werd het om 5 uur ineens donker! Echt erg vroeg, dus in het donker zijn we weer teruggereden naar het hotel.

Vanavond lekker gegeten bij Yankee Doodle's (niet te verwarren met hetzelfde restaurant uit Assen) en daarna aangeschoven voor een bakkie bij The Coffee Bean, want daar heb je gewoon 2 uur gratis internet. En de koffie is ook best te drinken. Straks eens kijken of we de slaap kunnen vatten. Voor morgen zijn er wat vage plannen voor Warner Bros Studios en verder zien we wel weer.

1. Heerlijk daar, blijf, maar wat een prachtige tegel is dat zeg, beetje jammer dat er zo nodig weer iemand op moest schrijven, ach je moet maar zo denken hier hebben we ook last van vandalisme. De vandalistische tegelschrijver heeft wel een leuke achternaam.
    Groetjes uit Heemskerk

2. Wel jammer dat jullie geen beroemdheden zijn tegengekomen, maar goed, een troost: men is jullie gelukkig wel tegengekomen! Misschien hebben jullie toch de nodige beroemdheden misgelopen, want ik begrijp dat jullie meer naar de grond keken dan voor jullie uit?!
    Dat "Ripley's Believe it or Not" museum klinkt overigens veelbelovend, jammer dat het hier niet om de hoek zit:) Veel pret nog die laatste dagen M & A! Groet van Borrel