vrijdag 10 december 2010

Auckland dag 1

Vandaag stond in het teken van Auckland verkennen. Allereerst zijn we de Sky Tower opgegaan (gelukkig met een lift) waar we vanaf 220m hoogte een mooi uitzicht over de stad hadden en ons goed konden oriƫnteren. Het was stralend weer vandaag, rond de 24 graden en in de zon nog best wel warm. We konden ver kijken vanaf de Sky Tower en zagen dat dit wel even wat anders is dan Hong Kong. Kleiner, veel laagbouw en veel groen in de buitenwijken.

Na de Sky Tower stapten we op The Link, een handige buslijn die een rondje Auckland rijdt. De missie: een iPhone 4 kopen voor Mathijs. Bij de eerste de beste winkel in Newmarket waar we binnenliepen is het gelukt en met een prepaid sim-kaart en nog een bescheiden data-plan is hij weer helemaal gelukkig.

De buitenwijken Parnell en Newmarket waren voornamelijk voor het winkelen leuk, verder is opvallend hoeveel houten huizen hier staan. Prachtige, meest al wat oudere villa’s met in sommige gevallen ook nog eens een spectaculair uitzicht vanuit de achtertuin. Wel zagen we in de etalage van een plaatselijke makelaar dat je daar al gauw een paar miljoen Nieuw Zeelandse dollars voor moet neertellen.

In de middag hebben we Devonport bezocht, een buitenwijk die aan de overkant van het water ligt, dus de ferry genomen. Vanaf het water hadden we prachtig uitzicht op de Auckland skyline die bescheiden is te noemen. In Devonport haalden we bij de i Site (toeristeninformatie) een wandelfoldertje en liepen we een rondje. Het voelde helemaal niet meer stads aan, maar heerlijk rustig en gemoedelijk met opnieuw mooie villa’s en ook wat kleine, bijna verlaten strandjes. Best mooi wonen dus.

’s Avonds hebben we bij een goed Thais restaurant gegeten (beter dan dat in Hong Kong) en daarna hebben we op de hotelkamer nog geprobeerd het GPS apparaat van de autoverhuurder te doorgronden, want overmorgen rijden we door. Maar morgen eerst nog 1 dag in Auckland.

1. Wat een prachtige foto's en wat een lekker weer! Hier miezerig en koud (rond vriespunt, dus lekker glad...) Staat er trouwens ergens op jullie site ook een routekaartje van jullie reis?
    Groetjes, Jeanette Noordhof

2. Nee, we hebben nog geen routekaartje, maar dat is wel een goed idee. We gaan proberen er eentje met Google maps te maken als we wat langer op internet kunnen. Nou is het elke keer hooguit een uurtje in een koffiezaak, dus dat schiet niet op.

3. Leuk om jullie blog te lezen! Ook met een uurtje onderweg, een reisverhaal en een foto is het leuk om jullie te volgen!
    Goede reis en geniet lekker van het mooie weer (hier koud en zou gaan sneeuwen).